Going Away:
1.Freedom With Us
2.3rd Reanimation
3.Going Away
4.(Żywiec) Mountain Melody
Follow My Dream:
5.Wake Up
6.In the Cradle of Your Hands (Song for Father)
7.Growin’
8.Follow My Dream
BONUS TRACKS:
9.Królewskie marzenie
10.Wiosenne chimery
11.Dla przyjaciół
Rok wydania: 1978 (reedycja 2019)
Wydawca: Spiegelei/GAD Records
Śląskie trio zasmakowało zachodnich scen i studiów nagrań już podczas współpracy z Czesławem Niemenem. Pod koniec dekady lat siedemdziesiątych, przed SBB otworzyła się kolejna szansa na podbój zagranicznych rynków muzycznych. Zespół trafił pod skrzydła prężnej niemieckiej agencji koncertowej Aries. Getynga stała się niemal drugim domem dla muzyków. Przepustką do kariery na Zachodzie miała również stać się płyta „Follow My Dream”. Dobrze, że na polskim rynku ukazała się niedawno kolejna reedycja tego znakomitego albumu.
Końcówka lat siedemdziesiątych nie była dobrym okresem dla gatunku uprawianego przez SBB. Na Wyspach Brytyjskich trwała punkowa rewolta, która pod względem artystycznym stawiała na prostotę przekazu.
Tymczasem SBB przygotowało płytę, którą wypełniły dwie suity, co prawda podzielone tym razem na cztery części, opatrzone osobnymi tytułami. Całość otwiera podniosła pieśń „Freedom With Us”. Zarówno tytuł jak i tekst nabierały dodatkowego smaczku w zestawieniu z sytuacją polityczną w PRL-u. Zespół nie nie zamykał się na światowe trendy. Utwór tytułowy utrzymany jest w – bardzo modnych wtedy – funkowych klimatach. Czarne brzmienia pojawiają się również we fragmentach „Going Away” i „Wake up”. Mamy też reminiscencję z trzeciego krążka grupy „Pamięć” w postaci skróconej wersji „W kołysce dłoni twych” (z angielskim tekstem) i zgrabne nawiązanie do góralskiego folkloru w „(Żywiec) Mountain Melody”.
„Follow My Dream” to płyta, na której dominują partie instrumentów klawiszowych Józefa Skrzeka. Apostolis Antymos – który najgorzej znosił ówczesne intensywne tempo pracy zespołu – jakby wycofał się na drugi plan. Szkoda, bo gdy dokłada swoje gitarowe dźwięki (jak w „Freedom With Us”) robi się jeszcze bardziej magicznie…
Reedycja – co w przypadku wydań GAD Records – została wzbogacona o dodatkowe utwory, które SBB wykonywało w tamtym czasie na koncertach. „Królewskie marzenie” to właściwie popis Apostolisa Antymosa, „Wiosenne chimery” – typowa dla SBB rozimprowizowana suita (z fragmentem „Walkin’ Around The Stormy Bay”), „Dla przyjaciół” – solowa impresja fortepianowa lidera.
Jeden z najciekawszych albumów SBB: przemyślany, dopracowany w każdym calu, znakomicie brzmiący. Po latach można się zastanawiać, co by było, gdyby wydała go (zgodnie z pierwotnym planem) wielka wytwórnia…
Robert Dłucik