1. Dreaming From The Inside (5:49)
2. The Opiate (4:54)
3. Reach In To The Flames (4:56)
4. Dreams Of Tomorrow (4:06)
5. GSX (3:20)
6. Truth Of You (6:27)
7. Aqua Nimue (2:34)
8. Painted Lady (1:19)
9. Pretty In The Sun (4:05)
10. There Must Be A Way (5:39)
11. Rollercoaster (2:58)
12. Suffering In Silence (4:26)
Rok wydania: 1997
Wydawca: Avalon Records
Other Crimes & Misdemeneaours II to album dość nietypowy, otóż
trafiły na niego utwory, które nie znalazły się na, nazwijmy, to pełnych
krążkach zespołu. Tym sposobem otrzymujemy materiał zarejestrowany na
czterech sesjach, które miały miejsce w latach 1986-1991. Skutkuje to
tym, iż poszczególne grupy utworów dość znacznie się od siebie różnią, i
tak w otwierających płytę Dreaming From The Inside oraz The Opiate
wyraźnie słychać fascynację graniem neo progresywnym. Na szczególną
uwagę zasługuje przecudowna ballada Dreaming From The Inside, w której
świetny śpiew Stuarta pięknie współgra z płaczącą gitarą, słyszaną w
tle. Kompozycje 3-6 to dla odmiany delikatny ukłon w stronę zespołów
spod znaku AOR. Przebojowy Reach In To The Flames (riffu otwierającego
ten utwór i Iron Maiden by się nie powstydzili) czy Dreams Of Tomorrow, z
którego aż tchnie energią a niemal hard rockowe solówki i zwolnienie z
ciężkim riffem są czymś niespotykanym w twórczości Galahad. Truth of You
dla odmiany może nieco kojarzyć się (gównie w warstwie gitar) z Def
Leppard. Pod koniec słyszymy tutaj interesujące zwolnienie z ciekawą
partią basu i instrumentów klawiszowych. Materiał z sesji trzeciej to
totalnie inna bajka, Kompozycje Aqua Nimue oraz Painted Lady nie
powstały z myślą o Galahad, to raczej solowe utwory Stuarta. Nie
słyszymy tu gitar, tylko dość oszczędne instrumenty klawiszowe, a
piosenki utrzymane są w sennym, nieco onirycznym klimacie. Zamknięcie
krążka to znów nieco bardziej rockowo AOR-owe granie. Jedyną różnicą w
stosunku do nagrań z sesji numer 2 jest nieco bardziej cukierkowe, mniej
zadziorne brzmienie gitar, choć i tu pojawiają się ciekawe riffy
(Pretty in the Sun, Rollercoaster) czy przejmujące ballady jak niezwykle
udane There Must Be A Way. W Suffering In Silence urzekło mnie środkowa
partia utworu, a konkretnie partia instrumentów klawiszowych imitująca
kobiecy głos operowy przechodząca w śliczną gitarową solówkę.
Other Crimes & Misdemeneaours II to moim zdaniem pozycja obowiązkowa
dla każdego fana Galahad. Jest okazja poznać nieco odmienne oblicze
zespołu. Czasem bardziej w stylu hard rock/AOR czasem nieco bardziej
klimatyczne. To jednak cały czas stary dobry Galahad, zespół, który
nigdy nie bał się eksperymentów, a jak słychać na tym materiale również w
nieco mniej progresywnym stylu zagrać potrafią.
8,5/10
Piotr Michalski