1. Dreaming From The Inside (5:49)
2. The Opiate (4:54)
3. Reach In To The Flames (4:56)
4. Dreams Of Tomorrow (4:06)
5. GSX (3:20)
6. Truth Of You (6:27)
7. Aqua Nimue (2:34)
8. Painted Lady (1:19)
9. Pretty In The Sun (4:05)
10. There Must Be A Way (5:39)
11. Rollercoaster (2:58)
12. Suffering In Silence (4:26)
13. The Pleasure House (9:25)
1. Aries (10:25)
2. The Chase (4:18)
3. Learning Curve (live & Learn Part Two) (4:26)
4. Face To The Sun (live) (6:11)
5. One For The Record (live) (4:53)
6. Room 801 (live) (7:19)
7. Exorcising Demons (live) (9:36)
8. The Ceiling Speaks (6:08)
9. Lady Fantasy (11:40)
10. The Chamber Of 32 Doors (5:21)
Firework Medley – (23:27)
– James Bond Theme ( J.Barry )
– Live And Let Die ( P. McCartney )
– Classical Interlude ( Paganini )
– Mars – The Bringer Of War (Madchester Rave Version) ( G. Holst )
– Toccata ( J.S. Bach )
– Fanfare For The Common Man ( A. Copeland )
– MC Mark & MC Roy T/a MC’s Galahad
– On Her Majesties Secret Service ( J. Barry )
– Dreaming From The Inside ( Galahad )
– Richelieu’s Prayes (end section) ( Galahad )
Lady Messiach (instrumental) (6:04)
Rok wydania: 2009
Wydawca: Oskar
Jeszcze nie ochłonąłem po koncercie Galahad, który na 100% nie nasycił
mojego zapotrzebowania na ich muzykę (a na kolejny ich koncert jednak
będzie trzeba trochę poczekać). Dzięki firmie Oskar, mogę więc
zaaplikować sobie większa dawkę galahadowych dźwięków, ukazała się
bowiem reedycja ich dwóch archiwalnych albumów zebranych w podwójnym
digipacku (tak więc ogromna porcja muzyki).
Pierwotnie płyty te zatytułowane: „Other Crimes And Misdemeanours II” i
„Other Crimes And Misdemeanours III” ukazały się w latach: 1997 i 2001.
Firma Oskar postanowiła przypomnieć o tych płytkach w roku 2009.
Czego możemy spodziewać się po tym wydawnictwie? Jest to archiwalna
kolekcja utworów. Płyty podzielono na sesje, ponieważ utwory nagrywane
były w różnych miejscach i w różnym czasie. Tak więc pierwsza z płyt
składa się z czterech takich sesji, natomiast część druga, z pięciu
owych sesji, z tym że na pierwotnym albumie znajdowały się jedynie
cztery sesje, na poczet tego wznowienia doszedł jeden utwór z nagraniem
bonusowym: „The Pleasure House” stanowiący sesję piąta. Wydawnictwo to
jest więc jak widać ogromnym muzycznym archiwum, stanowiącym bardzo
konkretny suplement do oficjalnej dyskografii zespołu. Nie będę
rozpisywał się na temat miejsc i dat w jakich owe sesje nagraniowe
miały miejsce, ani analizować poszczególnych utworów, bo jest ich w
sumie 25, i recenzja rozrosła by się do wielkości noweli. Może tylko
nadmienię że rozpoczyna się uroczą kompozycją „Dreaming For The Inside”
która zachwyciła mnie na akustycznym albumie: „Galahad Acustic Quinted”.
Następujący po nim „The Opiate” kojarzyć się może nieco z „Supper’s
Ready”, ale dla której z neoprogresywnych grup utwór ten nie stanowił
źródła inspiracji ?
Dużą gratką dla miłośników art. rocka będzie z pewnością sesja czwarta
drugiego z krążków. Stanowią ją niezwykle ciekawe covery, a mianowicie:
„The Ceiling Speaks”(utwór legendarnej grupy Twelf Night, zespołu
należącego do nieżyjącego, charyzmatycznego muzyka – Geoffa Manna),
następnie „Lady Fantasy” (tego utworu chyba nie trzeba rekomendować,
oczywiście sztandarowa kompozycja grupy Camel), trzeci cover to „Chapter
of 32 Doors”(jakże mogło być inaczej, oczywiście Genesis). Trzeba
przyznać że coverowy zestaw robi wrażenie.
Płyta jest odzwierciedleniem naturalnej drogi muzycznej ewolucji jaka
przeszedł zespół Galahad. Tytuł bardzo wymowny (inne przestępstwa i
wykroczenia), a więc znajdziemy tutaj praktycznie wszystko co zespół
nagrał w swojej karierze a nie umieścił na swych oficjalnych albumach,
bądź umieścił ale w innych wersjach. Dla miłośników gatunku rzecz warta
poznania, dla galahadowych maniaków pozycja obowiązkowa.
7,5/10
Marek Toma