ECHO US – 2010 – Tomorrow Will Tell The Story

ECHO US - 2010 - Tomorrow Will Tell The Story

1. Out Of The Blue
2. Beyond The Horizon
3. Archaeon Of Water V. I
I The Ears Of Eras
II Anchors Away
4. Archaeon Of Water V. II
I This Is The Dream, The Dream Is You
II Echoes of Eras
5. Iagla
6. The Mirror In The Window
7. Tomorrow Will The Story

Rok Wydania: 2010
Wydawca: Absolute Probability


„Echo Us” to projekt stworzony w 2000r. przez Ethana Matthews’a, gitarzystę i producenta grupy Greyhaven wraz z Matthew Cahoon’em (wokal) Kai Kurosawą (bas) oraz Michaelem Van Dyne’m (perkusja). W tym składzie grupa wydała dwie EP- ki nazwane „Black” i „The White”, które rozdawane były tylko i wyłącznie jako materiał promocyjny na koncertach. Niestety różnice w poglądach muzyków doprowadziły do rozpadu zespołu pod koniec 2001r. Prawo do używania nazwy „Echo Us” zachował Ethan, na płytę przyszło jednak fanom czekać aż do 2005r. Zaś w 2009 roku się „ The Tide Dacides” album bardzo odważny i eksperymentalny muzycznie.

„Tomorrow Will Tell The Story” stanowi kontynuację specyficznego stylu i klimatu jaki „Echo Us” stworzył na pierwszej płycie. Na pewno nie jest to płyta, której odsłuch jest łatwy. Nie polecam słuchać jej „przy okazji”. Zdecydowanie najlepiej odsłuchać ją w ciszy i skupieniu, żeby nie utracić żadnego z niuansów dźwiękowych z jakich jest „pozlepiana”. Celowo napisałem „pozlepiana” ponieważ momentami sprawia takie wrażenie, jak gdyby faktycznie poklejona była z fragmentów różnych utworów lub, że odtwarzacz zepsuł się i odtwarza fragmenty utworów od tyłu. Ale to pozory. Całość jest dobrze dopasowana. Na pewno ciężko będzie sprecyzować jaki gatunek muzyki reprezentuje „Echo Us”. Słuchając tej płyty można odnieść wrażenie, że to wynik jakiegoś nierealnego połączenia klimatów tworzonych przez Oldfielda, Vollenweidera, Deep Forest, momentami nawet Jarre’a (zwłaszcza z płyty Zoolook), Dead Can Dance i Enigmy. Podstawę kompozycji stanowią instrumenty klawiszowe ale dołożenie gitar (czasem akustycznej, czasem elektrycznej nawet mocno przesterowanej) i co dosyć nietypowe –harfy, sprawiło że utwory nie brzmią „syntetycznie”.

6/10

Irek Dudziński

Dodaj komentarz